Óratípusok

Áramló (Flow) Jóga

A jóga segíthet megtanulni öszpontosítani, figyelmünket egyre inkább belső világunk felé tereli, mely által megismerhetjük önmagunkat (nem csak személyiség szinten)! A Flow áramlást, a jóga számomra befelefigyelést jelent. Ez egy olyan óratípus, ahol a lélegzettel együtt szinte folyamatosan áramlik a test, ami végül egy lecsendesített elmét eredményezhet, azaz egy mozgó meditációvá válhat. Ez a fajta testmozgás nemcsak biztonságosan nyújtja, de erősíti is az izmokat, hogy azok plasztikusan legyenek; fejleszti az egyensúlyt, nagyobb testtudatot eredményezhet. Az ászanákat maximum 5-7 légzésig tartjuk ki. Mivel dinamikusabb irányzatról van szó a mai ember számára talán könnyebb lehet elkezdeni lelassulni, figyelni, megérezni a lélegzet és az energia áramlását a testben.

Az órák tematikusan vannak felépítve, ám így is bármikor bekapcsolódhatsz, mert hétről hétre elővesszük az adott témákat, hogy elmélyítsük gyakorlásunkat és tapasztalásainkat.
Ha szeretnéd megajándékozni magadat hetente másfél óra “énidővel” itt a helyed, szeretettel várlak!

  • Polyák Gina
  • +36 30 957 7360

Nia Tánc

A Nia egy olyan holisztikus szemléletű mozgásforma, mely 9 különböző mozgásművészet elemeit egyesíti. A táncok közül a Dzsessztánc, a Modern tánc, és a Duncan tánc, a gyógyító művészetek közül a Feldenkrais módszer, az Alexander technika és a Jóga, míg a harcművészetek közül a Tajcsi, a Taekwondo, és az Aikido elemeit tartalmazza.  A Nia a mozgás örömére teszi a hangsúlyt.  Nem csak a testet tartja fitten, hanem egyensúlyban tartja a lelket, az érzelmeket is. Úgy mozgatja át az egész testet, hogy közben kellemesen érzed magad.

Bármilyen edzettségi állapotban, korban és bármilyen testalkattal elkezdhető, végezhető. Lépései, mozdulatai egyszerűek, könnyen elsajátíthatóak. A NIA-t mezítláb táncoljuk, kellemes, kényelmes viseletben.

Gyere és próbáld ki! Tapasztald meg, hogy Neked mi a Nia!

  • Kovács Szilvia
  • +36 30 365 5552

Kismama Flow Jóga

Az órán biztonságosan, mégis áramlóan mozgatjuk át a testet, olyan típusú gyakorlatokat részesítünk előnyben, amik a mama és a baba mozgását, idegrendszerét is egyszerre fejlesztik, illetve fizikailag és lelkileg is felkészíthetnek a szülésre és a vajúdásra. A mozgással már magzati korban el tudod kezdeni babád egészséges idegrendszeri fejlesztését.

Az órákon nagy hangsúlyt fektetünk a légzésre. Mini gátizomtornával, légzőgyakorlatokkal és relaxációval is támogatjuk a szülésfelkészülést.

A foglalkozást minden 14. hetét betöltött kismamának ajánlom, ha nincs orvosi ellenjavallat.

  • Polyák Gina
  • +36 30 957 7360

Eszközös Hatha Jóga

Az órák eszközös hatha jógaórák, így végig nagy figyelmet fordítok a precizitásra, a gyakorlatok helyes és biztonságos végrehajtására. Minden gyakorlást ráhangolódással kezdünk annak érdekében, hogy ne csak testileg, hanem mentálisan is megérkezz az órára. Ezután következik az izmok, ízületek átmozgatása, majd a könnyebb jóga pózoktól haladunk az összetettebb ászanák felé. A jógagyakorlatok megfelelő pontos kivitelezéséhez különféle segédeszközöket is használunk.

Minden órát rövid relaxációval zárunk, hogy a test és az elme megpihenhessen és integrálni tudd a jóga pózok jótékony hatásait.

Az órán hevedereket, fatéglákat és egyéb eszközöket használunk, hogy minden gyakorló az aktuális állapotát figyelembe véve tudjon fejlődni.

  • Vajai-Hebling Katalin
  • +36 30 267 6506

Yin jóga

A yin jóga rendszerével a nőies energiákat aktiváljuk, melyek a passzivitás, befelé fordulás, befogadás, mozdulatlanság, kitartás, stabilitás, meditatív állapot, ugyanakkor nem azt jelenti, hogy csak nők végezhetik ezt a fajta jógát, hisz mindenkiben jelen vannak ezek a minőségek.

A yin jóga hatására – mely során az ászanákat hosszabb ideig tartjuk ki és ezt kombináljuk a kínai medicina meridián rendszerével, tudatosan az egyes szerveinkben tárolt érzelmi blokkok oldásával- beindulnak a szervezet öngyógyító folyamatai.

A Yin jóga elcsendesít, megtanít figyelni, kiegyensúlyozza az energiáidat, összekapcsol a középpontoddal, szervi tünetek, betegségek gyógyító eszköze lehet. Harmonizálja a túl aktív (pörgős elme), működésünket, egyensúlyba hozza a férfi-női minőségeket bennünk.

Szerettel várok mindenkit, aki szeretne megismerkedni az érzelmi blokkoldó Yin jógával!

  • Lukács Noémi
  • +36 30 827 7960

Csípőnyitó jóga

A medencénk a csípőízülettel testünk középpontja. Meghatározza a testtartásunkat, járásunkat, testünk és lelkünk egészségi állapotát.

A csípőnyitó órákon az egész testet átmozgatjuk, miközben fókuszban a medence és a csípő körüli izmok erősítését és nyújtását tartjuk. Egy rövid ráhangolódás és bemelegítés után olyan ászanákat végzünk, melyekkel megnyújtjuk a csípő körüli izmokat, hatunk a medence izmaira, a combizmokra, farizmokra, az alhas és a derék izmaira is.

Az utolsó 20 percben hosszabb időt, perceket töltünk el a talajon végezhető ászanákban, hogy bele tudjunk lazulni a pózokba, ezáltal könnyebben el tudjuk engedni a testi és a mentális feszültséget is. Az órát pihentető relaxációval zárjuk.

A medence tájéki izmok átnyújtásával elért, rugalmas csípő hatására enyhülnek a hátfájdalmak, javul a tartásunk és a járásunk, valamint helyreáll a vérkeringés a lábunkban. Lelki szinten segít elengedni a félelmeinket, szorongásainkat, múltbéli sérelmeket, fájdalmakat, mivel a stresszen kívül ezeket is a csípő területén tároljuk.

Kezdők és haladók számára egyaránt ajánlott.

  • Varga Tímea
  • +36 70 883 2883

Iyengar Jóga

Az Iyengar Jóga (ejtsd “ájengár”) a hatha jóga egyik módszere, a 95 éves koráig gyakorló és aktívan tanító B.K.S. Iyengar jógamester tanítására épül. A módszer rendkívül precíz és intelligens. Biztonságos és szisztematikus fejlődést biztosít egyéni javítással, különböző segédeszközök használatával az egyéni adottságokhoz alkalmazkodva. A változatos szekvenciák egyaránt fejlesztik az erőnlétet, stabilitást, flexibilitást és a koncentrációt.

„A szavak nem tudják kifejezni a jóga teljes értékét. Meg kell tapasztalni.” B.K.S. Iyengar Az ászanákat alaposan, precízen és progresszív módon tanítja, kezdetben az ászanák formája a cél, azonban a pózok folyamatosan fejleszthetők egyre szabadabb légzést, csendesebb elmét és idegrendszert eredményezve. Az ászanákat egyfajta egyvonalúság mentén tanítja, a bizonyos testrészek meghatározott vonalak mentén való pozícionálása segíti a testet, hogy optimálisabb helyzetet nyerjen. A korrigált fizikai test lehetővé teszi a belső szervek igazítását és a légzés szabadabb áramlást, végső soron az idegrendszer elcsendesedését.

Fontos, hogy a tanítványok az órákon folyamatos visszacsatolást, egyéni igazítást kapnak. A relaxáció minden gyakorlás része, az óra vége mindig Savászanával zárul. Az irányzat követi a jóga célját: „Cittas vrttti nirodah” azaz az elme hullámzásának csendesítését. Vallja, hogy az elme csak a test megművelésével együtt csendesíthető, ahol a test, az elme és a légzés kölcsönösen hat egymásra. A jóga mindenkinek ajánlott, aki szeretné a testet egészségesen, az elmét csendesen, élesen és éberen tartani. Kortól, nemtől függetlenül bármikor elkezdhető.

Forrás: iyengar.hu

  • Vajai Szabolcs
  • +36 30 986 6958

Kisbabás Jóga 8 hetes kortól

Az óra segíti anya és kisbabája kapcsolódását. Nagyon fontos lehet minél előbb elkezdeni a kisbabák tudatos idegrendszeri fejlődésének segítését. Ezen az órán gyermek és szülő együtt jógáznak, olyan ütemben végezhetik a gyakorlatokat, amely az édesanya és kisbabája számára is megfelelő. Főként a baba érzékelés-, mozgás-, és idegrendszeri fejlődését szolgáló mozgásokat végzünk szeretetteljes térben, ahol minőségi időt tölthet együtt anya és gyermeke. A maszírozást és a ringatásokat a beszédértést segítve gyermek dalokkal és mondókákkal kísérve tesszük még inkább élvezetessé.

A foglalkozások alatt az édesanya ráláthat, milyen egyszerű eszközökkel segítheti babája egészséges fejlődését. A gyakorlatokat és mondókákat aztán otthon is biztonsággal alkalmazhatja. Semmi nem kötelező ezért a hangulat is nagyon bennsőséges, családias, bármikor felállhat, járkálhat az édesanya, megszoptathatja, bepelenkázhatja gyermekét. Az óra legfőbb célja, hogy erősítse és elmélyítse a kisbabával való összehangolódást.

Szükséges eszközök: saját, otthoni pléd, kényelmes ruha az anyukának és réteges öltözködés a babának (alul csak egy kis body, melyből karja és lábai kint vannak), esetleg csörgő vagy kedvenc játék. Kb. 6-8 hetes kortól 7-8 hónapos korig ajánlott.

  • Polyák Gina
  • +36 30 957 7360

Móka Torna

Dalos, mondókás fejlesztő torna 1-3 éves gyermekeknek, akik már biztonsággal járnak egyedül. A mozgás a szülővel együtt zajlik, bármikor lehet csatlakozni. Ebben a korban a kisgyerekek utánzással tanulnak a világról és önmagukról.

A foglalkozások segíthetik a közösségbe való beilleszkedést, mozgástanulást, érzékelést, beszédértést, finommotorikát. A fejlesztő játékok alkalmazásával a szülő is kap egy képet, hogy milyen mozgások és játékok lehetnek hasznosak egy kisgyermeknek. Kényelmes ruha és csúszásmentes zokni szükséges.

  • Polyák Gina
  • +36 30 957 7360

Hatha Jóga

Az órán ráhangolódás, majd bemelegítés után olyan gyakorlatokat végzünk, melyek az egész testünket erősítik, formálják és rugalmassá teszik. Minden ászanát hosszabb ideig, általában 7-8 légzésig tartunk ki, hogy legyen idő a póz helyes kivitelezésére, odafigyelve a részletekre, közben a mély, egyenletes, orron keresztül történő légzésre is.

Számíthatsz egyensúlyozó gyakorlatokra, hátizomerősítésre, nyújtásokra és fordított testhelyzetekre is. Az óra végén hanyattfekvésben élvezheted a relaxációt.

Ideális azok számára, akik most ismerkednek a jógával, de haladó gyakorlók is találnak benne kihívást.

Az órák hatására:

  • erősödnek az izmaid
  • mozgékonyabbá válik a tested
  • javul az egyensúlyod és a tartásod
  • nő a testtudatod
  • helyreáll az izomegyensúly
  • megszabadulhatsz a súlyfeleslegtől
  • lelkileg feltöltődhetsz és kiegyensúlyozottabbá válhatsz
  • Varga Tímea
  • +36 70 883 2883

RTM - hasizom regenerációs torna

Az RTM egy komplett rehabilitációs program, ami a rectus diastasisra (egyenes hasizmok eltávolodására) fókuszál és újjáépíti a gyenge törzstartó izmokat. A program célja nem csak az, hogy rendbe hozza a szülés utáni pocakot, hanem hogy megtanuljunk vele együtt élni, megértsük mi történt a testünkben és segítsen megelőzni a jövőbeni komolyabb károkat. A program várandósoknak és a szülés utáni időszakban kiemelten ajánlott, ugyanakkor tökéletes a várandósságra készülőknek, illetve mindenkinek, aki erős core izmokat szeretne.

A program 8 lépcsőből áll. 8 hét alatt fokozatosan, lépésről-lépésre regenerálod, építed fel a has és a törzs izmait. Rövidebb idő is elég azoknak, akiknek 3 ujjnyinál kisebb az eltávolodás és minden nap elvégzik a gyakorlatokat. Az első 2 hétben az egyenes hasi izmok közti eltávolodást zárjuk, utána megerősítjük az erős és egészséges hashoz szükséges izmokat. A program tartásbeállítással, mélyhátizom és a gátizmok erősítésével teszi teljessé a regenerációt.

  • Kalincsák Beáta
  • +36 20 482 5734

Mozgáskotta

A magyar Mozgáskotta módszer játékos komplex mozgás- és személyiségfejlesztő program, 3-7 éves gyermekeknek. A módszert javasoljuk azoknak, akik játékos mozgásfejlesztést szeretnének gyermeküknek, amely többek között segít feloldani a részképesség, tanulási és téri orientációs problémákat, fejleszti a mozgásos ügyetlenséget, valamint megoldást kínál a hiperaktivitás és figyelemzavar esetén.

A mozgáskotta módszer játékos feladatai a tehetséggondozás és az iskolai előkészítés terén is remek lehetőségeket nyújtanak. A fejlesztés célja, hogy a gyermek új oldalról tudja megközelíteni a mozgást, a sportot.

  • Feketéné Antal Erzsébet
  • +36 30 266 6506 vagy erzsi.mozgaskotta@gmail.com
  • Kovács Zoltánné (Andi)
  • +36 30 163 3860 vagy andi.mozgaskotta@gmail.com