Óratípusok

Találd meg a neked legmegfelelőbb jógaórát!

Kezdő Flow Jóga

Jóga segíthet megtanulni öszpontosítani, figyelmünket egyre inkább belső világunk felé tereli, mely által megismerhetjük önmagunkat (nem csak személyiség szinten)! A Flow áramlást, a jóga számomra befelefigyelést jelent. Ez egy olyan óratípus, ahol a lélegzettel együtt szinte folyamatosan áramlik a test, ami végül egy lecsendesített elmét eredményezhet, azaz egy mozgó meditációvá válhat. Ez a fajta testmozgás nemcsak biztonságosan nyújtja, de erősíti is az izmokat, hogy azok plasztikusan legyenek; fejleszti az egyensúlyt, nagyobb testtudatot eredményezhet. Az ászanákat maximum 5-7 légzésig tartjuk ki. Mivel dinamikusabb irányzatról van szó a mai ember számára talán könnyebb lehet elkezdeni lelassulni, figyelni, megérezni a lélegzet és az energia áramlását a testben.

 Az órák tematikusan vannak felépítve, ám így is bármikor bekapcsolódhatsz, mert hétről hétre elővesszük az adott témákat, hogy elmélyítsük gyakorlásunkat és tapasztalásainkat.
 Ha szeretnéd megajándékozni magadat hetente másfél óra "énidővel" itt a helyed, szeretettel várlak!

 +36 30 957 7360

A Nia egy olyan holisztikus szemléletű mozgásforma, mely 9 különböző mozgásművészet elemeit egyesíti. A táncok közül a Dzsessztánc, a Modern tánc, és a Duncan tánc, a gyógyító művészetek közül a Feldenkrais módszer, az Alexander technika és a Jóga, míg a harcművészetek közül a Tajcsi, a Taekwondo, és az Aikido elemeit tartalmazza.  A Nia a mozgás örömére teszi a hangsúlyt.  Nem csak a testet tartja fitten, hanem egyensúlyban tartja a lelket, az érzelmeket is. Úgy mozgatja át az egész testet, hogy közben kellemesen érzed magad.

Bármilyen edzettségi állapotban, korban és bármilyen testalkattal elkezdhető, végezhető. Lépései, mozdulatai egyszerűek, könnyen elsajátíthatóak. A NIA-t mezítláb táncoljuk, kellemes, kényelmes viseletben.

Gyere és próbáld ki! Tapasztald meg, hogy Neked mi a Nia!

 

+36 30 365 5552

Kismama Flow Jóga

Az órán biztonságosan, mégis áramlóan mozgatjuk át a testet, olyan típusú gyakorlatokat részesítünk előnyben, amik a mama és a baba mozgását, idegrendszerét is egyszerre fejlesztik, illetve fizikailag és lelkileg is felkészíthetnek a szülésre és a vajúdásra. A mozgással már magzati korban el tudod kezdeni babád egészséges idegrendszeri fejlesztését. Az órákon nagy hangsúlyt fektetünk a légzésre. Mini gátizomtornával, légzőgyakorlatokkal és relaxációval is támogatjuk a szülésfelkészülést. A foglalkozást minden 14. hetét betöltött kismamának ajánlom, ha nincs orvosi ellenjavallat.

+36 30 957 7360

Eszközös Hatha Jóga

Az órák eszközös hatha jógaórák, így végig nagy figyelmet fordítok a precizitásra, a gyakorlatok helyes és biztonságos végrehajtására. Minden gyakorlást ráhangolódással kezdünk annak érdekében, hogy ne csak testileg, hanem mentálisan is megérkezz az órára. Ezután következik az izmok, ízületek átmozgatása, majd a könnyebb jóga pózoktól haladunk az összetettebb ászanák felé. A jógagyakorlatok megfelelő pontos kivitelezéséhez különféle segédeszközöket is használunk. Minden órát rövid relaxációval zárunk, hogy a test és az elme megpihenhessen és integrálni tudd a jóga pózok jótékony hatásait. Az órán hevedereket, fatéglákat és egyéb eszközöket használunk, hogy minden gyakorló az aktuális állapotát figyelembe véve tudjon fejlődni.

+36 30 267 6506

Yin jóga

A yin jóga rendszerével a nőies energiákat aktiváljuk, melyek a passzivitás, befelé fordulás, befogadás, mozdulatlanság, kitartás, stabilitás, meditatív állapot, ugyanakkor nem azt jelenti, hogy csak nők végezhetik ezt a fajta jógát, hisz mindenkiben jelen vannak ezek a minőségek. A yin jóga hatására – mely során az ászanákat hosszabb ideig tartjuk ki és ezt kombináljuk a kínai medicina meridián rendszerével, tudatosan az egyes szerveinkben tárolt érzelmi blokkok oldásával- beindulnak a szervezet öngyógyító folyamatai.
 A Yin jóga elcsendesít, megtanít figyelni, kiegyensúlyozza az energiáidat, összekapcsol a középpontoddal, szervi tünetek, betegségek gyógyító eszköze lehet. Harmonizálja a túl aktív (pörgős elme), működésünket, egyensúlyba hozza a férfi-női minőségeket bennünk.

Szerettel várok mindenkit, aki szeretne megismerkedni az érzelmi blokkoldó Yin jógával!

+36 30 827 7960

Flow Jóga, Vinyasa Flow

A flow áramlást-, a "vinyasa" szanszkrit szó pedig a napüdvözlet egy részét jelenti. A vinyasa flow jóga stílusban minden egyes lélegzetvétel tudatos, egyik ászanából (pózból) a másikba áramlunk a gyakorlás során, a napüdvözleten kívül nincsenek kötött sorozatok, minden órán változatosan gyakoroljuk a jógapózokat. Ez a fajta testmozgás nemcsak biztonságosan nyújtja, de erősíti is az izmokat. Az ászanákat maximum 5-7 légzésig tartjuk ki. Sokak számára ebben a típusú gyakorlásban könnyebb lehet elkezdeni lelassulni, figyelni, megérezni a lélegzet és az energia áramlását a testben. Nagy hangsúlyt fektetünk a légzésre, az elme lecsendesítésére, az önelfogadásra és a jelen pillanat teljes megélésére, melyekhez a figyelem a kulcs.

Kezdő és haladó jógázóknak egyaránt ajánlott.

 A Flow órákon a tudatos figyelem és a test finomérzékelése kap nagyobb hangsúlyt, lágy, könnyed, lassú de folyamatos áramló mozdulatok jellemzik az órát. Energiagyűjtő gyakorlatok és szabadmozgás is része lehet a gyakorlásnak, mely megmozdíthat érzelmileg és tágíthatja a komfortzónát.

+36 30 957 7360

Kundalíni Jóga

“A kundalíni jógában a legfontosabb dolog a tapasztalás. Közvetlenül a szívhez szól. Nincs szó, ami helyettesíthetné a tapasztalást.” (Yogi Bhajan)

 

A kundalíni jógát a jógák királynőjének vagy a tudatosság jógájának is nevezik, célja a test, lélek, szellem egységének megtalálása, a fizikai dualitásokon túl. Ez egy évezredeken alapuló, holisztikus jógikus módszer, a gyors belső fejlődés és a lélek megtapasztalásának hatékony eszköze.

Holisztikus személete különböző szinteken hat: erősíti az immunrendszert, támogatja az idegrendszert, méregtelenít, stresszoldó, energetizáló hatású, miközben tisztítja a csakrákat, megnyitja az utat a szívhez, a lélekhez. A hatékony és erőteljes jóga gyakorlatok kiegészítve a meditációval, mantrával, amelyek segítségével egységbe és harmóniába kerülhetünk önmagunkkal, környezetünkkel. Ezeken a szinteken már nincs helye haragnak, dühnek, aggodalomnak, kétségbeesésnek, helyüket átveszi a boldogság, magabiztosság, szabadság és szeretet érzése.

A kundalíni jóga segít feloldani a tudatalattiban lévő blokkokat, félelmeket, rávilágít negatív hitrendszereinkre, mintáinkra, amelyeket aztán könnyedén elengedhetünk. A nagy gonddal felépített gyakorlatok segítik kitolni fizikai és teljesítőképességbeli határaink, melyben megtapasztalhatjuk lényünk valódi erejét.

A kundalíni jóga a hétköznapi ember jógája, aki tudatosságot, életerőt, sikert és energiát szeretne a mindennapjaiba. A kundalíni jógát széles és változatos eszköztára miatt kortól és fizikai adottságtól függetlenül bárki gyakorolhatja.

+36 20 9311 293

Pilates

Pilates

Szép lassan, hétről hétre mélyülünk el abban a mozgásrendszerben, amit Joseph Pilates fejlesztett ki és lett a segítője először a lesérült sportolóknak, táncosoknak, majd az ülő életmód „sérüléseit” hordozó hátfájós tömegnek.

Gyere, és gyakorolj velem, ha szeretnél ruganyos és stabil gerincoszlopot, ha a szeretnél megtanulni a testedre tudatosan koncentrálva javítani a tartásodon, ha szálkás, tónusos izomzatot szeretnél, ha a sok üléssel járó hát- és derékfájás neked is sok gondot okoz.

Ne félj, nem lesz hangos zene (sem halk…), nem lesz ugrálás, helyette sok személyes figyelemre és látványos fejlődésre számíthatsz!

Pilates szavaival: „10 alkalmat érzel, 20 már látszik, 30 után pedig mintha új testet kaptál volna”.

 

Próbáld ki!

Szeretettel várlak az órán!

+36 20 592 1399

Iyengar Jóga

Az Iyengar Jóga (ejtsd “ájengár”) a hatha jóga egyik módszere, a 95 éves koráig gyakorló és aktívan tanító B.K.S. Iyengar jógamester tanítására épül. A módszer rendkívül precíz és intelligens. Biztonságos és szisztematikus fejlődést biztosít egyéni javítással, különböző segédeszközök használatával az egyéni adottságokhoz alkalmazkodva. A változatos szekvenciák egyaránt fejlesztik az erőnlétet, stabilitást, flexibilitást és a koncentrációt. „A szavak nem tudják kifejezni a jóga teljes értékét. Meg kell tapasztalni.” B.K.S. Iyengar Az ászanákat alaposan, precízen és progresszív módon tanítja, kezdetben az ászanák formája a cél, azonban a pózok folyamatosan fejleszthetők egyre szabadabb légzést, csendesebb elmét és idegrendszert eredményezve. Az ászanákat egyfajta egyvonalúság mentén tanítja, a bizonyos testrészek meghatározott vonalak mentén való pozícionálása segíti a testet, hogy optimálisabb helyzetet nyerjen. A korrigált fizikai test lehetővé teszi a belső szervek igazítását és a légzés szabadabb áramlást, végső soron az idegrendszer elcsendesedését. Fontos, hogy a tanítványok az órákon folyamatos visszacsatolást, egyéni igazítást kapnak. A relaxáció minden gyakorlás része, az óra vége mindig Savászanával zárul. Az irányzat követi a jóga célját: „Cittas vrttti nirodah” azaz az elme hullámzásának csendesítését. Vallja, hogy az elme csak a test megművelésével együtt csendesíthető, ahol a test, az elme és a légzés kölcsönösen hat egymásra. A jóga mindenkinek ajánlott, aki szeretné a testet egészségesen, az elmét csendesen, élesen és éberen tartani. Kortól, nemtől függetlenül bármikor elkezdhető.

Forrás: iyengar.hu

+36 30 986 6958

Kisbabás Jóga 8 hetes kortól

Az óra segíti anya és kisbabája kapcsolódását. Nagyon fontos lehet minél előbb elkezdeni a kisbabák tudatos idegrendszeri fejlődésének segítését. Ezen az órán gyermek és szülő együtt jógáznak, olyan ütemben végezhetik a gyakorlatokat, amely az édesanya és kisbabája számára is megfelelő. Főként a baba érzékelés-, mozgás-, és idegrendszeri fejlődését szolgáló mozgásokat végzünk szeretetteljes térben, ahol minőségi időt tölthet együtt anya és gyermeke. A maszírozást és a ringatásokat a beszédértést segítve gyermek dalokkal és mondókákkal kísérve tesszük még inkább élvezetessé. A foglalkozások alatt az édesanya ráláthat, milyen egyszerű eszközökkel segítheti babája egészséges fejlődését. A gyakorlatokat és mondókákat aztán otthon is biztonsággal alkalmazhatja. Semmi nem kötelező ezért a hangulat is nagyon bennsőséges, családias, bármikor felállhat, járkálhat az édesanya, megszoptathatja, bepelenkázhatja gyermekét. Az óra legfőbb célja, hogy erősítse és elmélyítse a kisbabával való összehangolódást. Szükséges eszközök: saját, otthoni pléd, kényelmes ruha az anyukának és réteges öltözködés a babának (alul csak egy kis body, melyből karja és lábai kint vannak), esetleg csörgő vagy kedvenc játék. Kb. 6-8 hetes kortól 7-8 hónapos korig ajánlott.

+36 30 957 7360

Móka Torna

Dalos, mondókás fejlesztő torna 1-3 éves gyermekeknek, akik már biztonsággal járnak egyedül. A mozgás a szülővel együtt zajlik, bármikor lehet csatlakozni. Ebben a korban a kisgyerekek utánzással tanulnak a világról és önmagukról. A foglalkozások segíthetik a közösségbe való beilleszkedést, mozgástanulást, érzékelést, beszédértést, finommotorikát. A fejlesztő játékok alkalmazásával a szülő is kap egy képet, hogy milyen mozgások és játékok lehetnek hasznosak egy kisgyermeknek. Kényelmes ruha és csúszásmentes zokni szükséges.

+36 30 957 7360

Hatha Jóga

"Ha" a napot, "tha" a holdat jelenti. E szavak összetétele az ellentéteken való felülemelkedést, az egység elérést jelenti. A Hatha jóga célja az egyensúly és harmónia elérése.
 A Hatha jóga rendkívül széles eszköztára hatékony gyakorlatokat nyújt a testi funkciók és a mentális működés kiegyensúlyozására. A rendszeres gyakorlás által egyre inkább képesek lehetünk megtartani egyensúlyunkat, ami fiziológiai-élettani szempontból és a lelki-tudati folyamatokat tekintve is jelentős változást hozhat életünkbe.
 A Hatha jóga gyakorlatai segítik a túlerőltetett izmok lazítását, megerősítik a gerincoszlop tartóizmait.  A gyakorlatokkal kiegyensúlyozzuk az idegrendszert, hatékonyabbá tesszük a belső szervek működését, az emésztést. Jótékonyan hatunk a hormonrendszerre, a belső elválasztású mirigyekre.
 De nem csak testileg leszünk rugalmasabbak és erősebbek. A Hatha jóga gyakorlásának eredményeként mentálisan ellazulunk, nyugodttá válunk, könnyeden és magabiztosan cselekszünk, így egészségesen és boldogan élhetünk.
 Nagy hangsúlyt fektetek a testtartások precíz és pontos kivitelezésére valamint a légzésre és a meditációra, relaxációra.
 Kezdőket és haladóbb gyakorlókat is várok. Minden órán lesznek megszokott, "otthonosság" érzetét adó gyakorlatok és újabb és újabb kihívást jelentő ászanák is.

Lukács Noémi

+36 30 827 7960

RTM - hasizom regenerációs torna

Az RTM egy komplett rehabilitációs program, ami a rectus diastasisra (egyenes hasizmok eltávolodására) fókuszál és újjáépíti a gyenge törzstartó izmokat. A program célja nem csak az, hogy rendbe hozza a szülés utáni pocakot, hanem hogy megtanuljunk vele együtt élni, megértsük mi történt a testünkben és segítsen megelőzni a jövőbeni komolyabb károkat. A program várandósoknak és a szülés utáni időszakban kiemelten ajánlott, ugyanakkor tökéletes a várandósságra készülőknek, illetve mindenkinek, aki erős core izmokat szeretne.
 A program 8 lépcsőből áll. 8 hét alatt fokozatosan, lépésről-lépésre regenerálod, építed fel a has és a törzs izmait. Rövidebb idő is elég azoknak, akiknek 3 ujjnyinál kisebb az eltávolodás és minden nap elvégzik a gyakorlatokat. Az első 2 hétben az egyenes hasi izmok közti eltávolodást zárjuk, utána megerősítjük az erős és egészséges hashoz szükséges izmokat. A program tartásbeállítással, mélyhátizom és a gátizmok erősítésével teszi teljessé a regenerációt.

Kalincsák Beáta

+36 20 482 5734

Mozgáskotta

A magyar Mozgáskotta módszer játékos komplex mozgás- és személyiségfejlesztő program, 3-7 éves gyermekeknek. A módszert javasoljuk azoknak, akik játékos mozgásfejlesztést szeretnének gyermeküknek, amely többek között segít feloldani a részképesség, tanulási és téri orientációs problémákat, fejleszti a mozgásos ügyetlenséget, valamint megoldást kínál a hiperaktivitás és figyelemzavar esetén. A mozgáskotta módszer játékos feladatai a tehetséggondozás és az iskolai előkészítés terén is remek lehetőségeket nyújtanak. A fejlesztés célja, hogy a gyermek új oldalról tudja megközelíteni a mozgást, a sportot.

Feketéné Antal Erzsébet

+36 30 266 6506 vagy erzsi.mozgaskotta@gmail.com

Kovács Zoltánné (Andi)

+36 30 163 3860 vagy andi.mozgaskotta@gmail.com

Vissza

Elérhetőségünk

Címünk:

8230 Balatonfüred, Lóczy Lajos utca 50.

 

Telefon:

Gina: +36 30 957 7360

Anikó: +36 70 292 9525

 

Email:

mindegyjoga@gmail.com